Firmainformasjon
Domstein Sjømat AS
Adresse:
Sjøgata
6700 Måløy
Org.nr. 997 420 470
Vilkår
1. Generelt
Disse vilkårene ("Vilkårene") gjelder for alle kjøp av varer mellom Domstein Sjømat AS ("Selger") og bedriftskunder ("Kjøper") via Selgers netthandelsplattform. Ved å registrere seg som kunde og/eller gjennomføre en bestilling, aksepterer Kjøper disse Vilkårene.
2. Kundeforhold og brukerkonto
Kjøper må være en registrert virksomhet med gyldig organisasjonsnummer. Ved registrering av ny kunde foretas det kredittsjekk. Kjøper er ansvarlig for at registrert informasjon er korrekt og oppdatert. Selger kan avvise registreringer eller sperre konto ved mislighold. Selger kan nekte eller inndra kreditt ved manglende betaling eller endret kredittstatus. Kunden kan i slike tilfeller fortsatt handle mot kontant betaling.
3. Priser og betaling
Alle priser vises eks. mva., med mindre annet er oppgitt.
Priser kan endres i henhold til avtale.
Standard betalingsbetingelser for kunder med innvilget kreditt er 10 dagers betalingsfrist ved faktura. For kunder som ikke får godkjent kreditt kan Domstein Sjømat tilby levering mot kontant betaling. Domstein Sjømat forbeholder seg retten til å nekte kreditt eller inndra kreditt ved manglende betaling eller endret kredittstatus. I slike tilfeller kan kunden fortsatt handle mot kontant betaling.
4. Bestilling
For levering påfølgende dag må ordren være plassert innen kl. 10.00 dagen før, med mindre annet er avtalt.
Utsolgtsituasjoner og forsinkelser kan forekomme. Kjøper vil bli kontaktet av Domstein Sjømat før avgang for å avtale erstatningsprodukt eller ny leveranse.
For enkelte varer kan det være lenger bestillingstid.
5. Levering og risiko
Selger leverer varene direkte til Kjøpers adresse med egne biler eller samarbeidende transportører.
Leveringstider følger Domstein Sjømats rutenett eller avtale med kunden.
Risikoen for varen går over på Kjøper ved levering til angitt adresse.
Kjøper er ansvarlig for at Selger har korrekt kontaktinformasjon og eventuell nødvendig tilgang til adgangssystemer for å gjennomføre levering.
Kjøper er ansvarlig for at lossested er tilgjengelig og bemannet.
6. Frakt og gebyrer
Med mindre annet er avtalt er det fraktfri levering ved distribusjon på vårt eget rutenett. Ordrer under kr 3.000,- belastes med kr 300,- i fraktgebyr. Ved ekstern transport er det fraktfri levering ved ordreverdi over kr 10.000,-. Ordrer under kr 10.000,- belastes med kr 750,- i fraktgebyr.
7. Mottakskontroll og reklamasjon
Leveransen gjennomgås sammen med sjåfør ved levering. Avvik meldes innen 24 timer til Domstein Sjømats salgskontor. For levende skalldyr som sjøkreps og hummer kreves godkjenning ved mottak. Meldes avvik til sjåfør, fyller sjåfør ut krediteringsskjema med kopi til kunde. Ved reklamasjon til salgskontoret må det foreligge bilde av produktet med avvik og bilde av etiketten for sporing.
8. Retur og kreditering
All retur av varer skal avtales på forhånd med salgskontoret. Kjøle- og frysevarer kan returneres dersom kjøle-/frysekjede er dokumentert opprettholdt.
10. Ansvarsbegrensning
Selgers ansvar er begrenset til direkte tap og overstiger aldri varens faktiske verdi.
Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap, inkludert tapt fortjeneste.
11. Personvern og databehandling
Selger behandler personopplysninger i henhold til GDPR og egen personvernerklæring.
Informasjon knyttet til kontaktpersoner hos Kjøper lagres kun for administrative formål.
12. Endringer i vilkår
Selger kan oppdatere disse Vilkårene. Oppdaterte vilkår publiseres i netthandelen og gjelder fra publisering.
13. Lovvalg og tvisteløsning
Eventuell uenighet om tolkning av avtalen eller samarbeidet søkes løst gjennom forhandlinger. Dersom dette ikke fører frem, kan saken bringes inn for Oslo tingrett.
