Skip to main content
Til toppen

 

 

Firmainformasjon

Domstein Sjømat AS

Adresse: 

Sjøgata

6700 Måløy

Org.nr. 997 420 470

 

 

Vilkår

1. Generelt

Disse vilkårene ("Vilkårene") gjelder for alle kjøp av varer mellom Domstein Sjømat AS ("Selger") og bedriftskunder ("Kjøper") via Selgers netthandelsplattform. Ved å registrere seg som kunde og/eller gjennomføre en bestilling, aksepterer Kjøper disse Vilkårene.

2. Kundeforhold og brukerkonto

Kjøper må være en registrert virksomhet med gyldig organisasjonsnummer. Ved registrering av ny kunde foretas det kredittsjekk. Kjøper er ansvarlig for at registrert informasjon er korrekt og oppdatert. Selger kan avvise registreringer eller sperre konto ved mislighold. Selger kan nekte eller inndra kreditt ved manglende betaling eller endret kredittstatus. Kunden kan i slike tilfeller fortsatt handle mot kontant betaling.

3. Priser og betaling

Alle priser vises eks. mva., med mindre annet er oppgitt.

Priser kan endres i henhold til avtale.

Standard betalingsbetingelser for kunder med innvilget kreditt er 10 dagers betalingsfrist ved faktura. For kunder som ikke får godkjent kreditt kan Domstein Sjømat tilby levering mot kontant betaling. Domstein Sjømat forbeholder seg retten til å nekte kreditt eller inndra kreditt ved manglende betaling eller endret kredittstatus. I slike tilfeller kan kunden fortsatt handle mot kontant betaling.

4. Bestilling

For levering påfølgende dag må ordren være plassert innen kl. 10.00 dagen før, med mindre annet er avtalt.

Utsolgtsituasjoner og forsinkelser kan forekomme. Kjøper vil bli kontaktet av Domstein Sjømat før avgang for å avtale erstatningsprodukt eller ny leveranse.

For enkelte varer kan det være lenger bestillingstid.

5. Levering og risiko

Selger leverer varene direkte til Kjøpers adresse med egne biler eller samarbeidende transportører.

Leveringstider følger Domstein Sjømats rutenett eller avtale med kunden.

Risikoen for varen går over på Kjøper ved levering til angitt adresse.

Kjøper er ansvarlig for at Selger har korrekt kontaktinformasjon og eventuell nødvendig tilgang til adgangssystemer for å gjennomføre levering.

Kjøper er ansvarlig for at lossested er tilgjengelig og bemannet.

6. Frakt og gebyrer

Med mindre annet er avtalt er det fraktfri levering ved distribusjon på vårt eget rutenett. Ordrer under kr 3.000,- belastes med kr 300,- i fraktgebyr. Ved ekstern transport er det fraktfri levering ved ordreverdi over kr 10.000,-. Ordrer under kr 10.000,- belastes med kr 750,- i fraktgebyr.

7. Mottakskontroll og reklamasjon

Leveransen gjennomgås sammen med sjåfør ved levering. Avvik meldes innen 24 timer til Domstein Sjømats salgskontor. For levende skalldyr som sjøkreps og hummer kreves godkjenning ved mottak. Meldes avvik til sjåfør, fyller sjåfør ut krediteringsskjema med kopi til kunde. Ved reklamasjon til salgskontoret må det foreligge bilde av produktet med avvik og bilde av etiketten for sporing.

8. Retur og kreditering

All retur av varer skal avtales på forhånd med salgskontoret. Kjøle- og frysevarer kan returneres dersom kjøle-/frysekjede er dokumentert opprettholdt.

10. Ansvarsbegrensning

Selgers ansvar er begrenset til direkte tap og overstiger aldri varens faktiske verdi.

Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap, inkludert tapt fortjeneste.

11. Personvern og databehandling

Selger behandler personopplysninger i henhold til GDPR og egen personvernerklæring.

Informasjon knyttet til kontaktpersoner hos Kjøper lagres kun for administrative formål.

12. Endringer i vilkår

Selger kan oppdatere disse Vilkårene. Oppdaterte vilkår publiseres i netthandelen og gjelder fra publisering.

13. Lovvalg og tvisteløsning

Eventuell uenighet om tolkning av avtalen eller samarbeidet søkes løst gjennom forhandlinger. Dersom dette ikke fører frem, kan saken bringes inn for Oslo tingrett.

Lenker
Min side